Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest inicjatywą stworzoną dla firm, które hołdując zasadom fair play nie wahają się poddać obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji. Firmy, uzyskując certyfikat rzetelności wzmacniają swój wizerunek i prestiż. Jedną z firm, które uzyskały certyfikat jest także Academia de La Lengua, znana warszawska szkoła języków obcych.
BEZ KULTURY NIE MA MOWY - hasło Academii
Zgodnie z hasłem: „Bez kultury nie ma mowy” wdrażane są w Academii innowacyjne i autorskie programy językowe, które prezentują typowe zwroty sytuacyjne i formuły grzecznościowe powszechnie przyjęte w określonym środowisku kulturowym. W ramach kursów językowych prowadzione są: kawiarenki językowe, cyber-cafe, koła zainteresowań, zajęcia w laboratorium multimedialnym, kino-cafe, itp.
Wszyscy słuchacze biorący udział w/w warsztatach udoskonalają swą wiedzę w zakresie danego języka i wzbogacają go o niezbędne przygotowanie leksykalno-tematyczne.
Do swobodnego porozumiewania się w języku obcym niezbędna jest wiedza dotycząca elementów kulturowych odpowiedniego obszaru językowego. Autorskie programy kompleksowego nauczania gwarantują najbardziej optymalne opanowanie takich umiejętności jak słuchanie, czytanie, pisanie i komunikowanie się. Do tego mają służyć warsztaty kulinarno-obyczajowe, warsztaty sceniczno-filmowe, warsztaty historyczno-kulturowe, warsztaty rytmiczno-wokalne. Umiejętności te niezbędne są do podejmowania różnego typu kontaktów, które mogą zaważyć pozytywnie na rezultatach prowadzonych rozmów, negocjacji, spotkań towarzyskich. Ważnym elementem jest także wiedza dotycząca elementów własnej historii i kultury w obcym języku. Gwarantuje to równowagę w dialogu międzykulturowym jako punkt wyjścia do komunikacji (w języku obcym) wolnej od uprzedzeń.
"Przedsiębiorstwo Fair Play"
W ciągu dziewięciu dotychczas przeprowadzonych edycji przyznanych zostało 4016 certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Dotychczasowi laureaci programu to wyjątkowe firmy z terenu całej Polski, rozwijające się oraz dbające o prestiż i korzystny wizerunek firmy. „Przedsiębiorstwa Fair Play” dotrzymują podjętych zobowiązań, a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem, ponieważ są firmami zweryfikowanymi przez organizatorów programu. Miejsce w elitarnej grupie „Przedsiębiorstw Fair Play” daje możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. „Przedsiębiorstwa Fair Play” udowadniają, że również w biznesie istnieją zasady etyczne, uczciwość i tzw. dobre praktyki.
Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest czytelny nie tylko dla polskich partnerów, lecz również dla kontrahentów zagranicznych. Jest jasnym przesłaniem, deklaracją stosowania najwyższych standardów etycznych i rzetelności w działalności gospodarczej.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowany jest przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.