Wszystkich zainteresowanych nauką tego języka, poznaniem kultury i literatury Portugalii, Uniwersytet Jagielloński zaprasza na studia - kierunek: filologia portugalska.
Przedmiotem studiów jest przede wszystkim poznawanie w biegłej formie
języka portugalskiego oraz literatury, kultury i historii krajów
portugalskiego obszaru językowego. Tematyka zajęć obejmuje historię
języka portugalskiego od momentu pojawienia się łaciny na Półwyspie
Iberyjskim, gramatykę historyczną i opisową, historię literatury oraz
praktyczną naukę języka portugalskiego i drugiego języka romańskiego.
System zajęć opcyjnych pozwoli studentom na poznanie języków
specjalistycznych z zakresu ekonomii, prawa itp.
Dyplom licencjata uzyskuje się po złożeniu egzaminu dyplomowego
sprawdzającego znajomość języka, wiedzę z zakresu kultury i literatury.
Absolwenci studiów I stopnia są przygotowani do kontynuowania nauki na
studiach II stopnia kierunku filologia portugalska i pogłębiania wiedzy
z zakresu specjalizacji translatorycznej lub pedagogicznej.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w redakcjach czasopism,
wydawnictwach, środkach masowego przekazu, turystyce, rozpoczęcia
praktyki w zawodzie tłumacza, pracy w przedsiębiorstwach portugalskich
w Polsce, w administracji, w organizacjach pozarządowych, oraz sektorze
usług wymagających dobrej znajomości języka portugalskiego.
Dokumenty wymagane przy
rejestracji
Nie wymaga się dostarczania
dokumentów podczas rejestracji w celu jej potwierdzenia.
Dokumenty wymagane
przy wpisie
Wszyscy kandydaci
dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
- podanie
o przyjęcie na studia wydrukowane z indywidualnego konta ERK i
podpisane przez kandydata,
- oryginał lub wydany przez szkołę
odpis świadectwa maturalnego lub dyplomu IB lub świadectwa matury
europejskiej EB lub świadectwa maturalnego uzyskanego za granicą, a w
przypadku, gdy w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze żadnego z
wymienionych dokumentów – zaświadczenie wydane przez szkołę o zdaniu
egzaminu maturalnego zawierające informacje o uzyskanych wynikach oraz
oświadczenie o doręczeniu oryginału świadectwa lub wydanego przez szkołę
odpisu świadectwa w podanym terminie – pod rygorem wydania przez
komisję decyzji o odmowie przyjęcia,
- oryginały dokumentów
potwierdzających uwzględnione w postępowaniu kwalifikacyjnym
osiągnięcia w olimpiadach przedmiotowych,
- dwie
fotografie o wymiarach 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle
(zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów
osobistych).
Obywatele polscy
zobowiązani są dostarczyć dodatkowo następujące dokumenty:
- dowód
osobisty wraz z kserokopią obu stron tego dokumentu.
Kandydaci posiadający świadectwo maturalne
uzyskane poza granicami Polski zobowiązani są dostarczyć
dodatkowo następujące dokumenty:
- zaświadczenie o nostryfikacji –
jeżeli świadectwo maturalne wydano w kraju, z którym Polska nie zawarła
umowy o wzajemnym uznawaniu dokumentów oraz w przypadku, gdy dokument
wydano w kraju, z którym Polska zawarła wyżej wymienioną umowę, ale
dokument ten nie jest nią objęty, wydane przez Małopolskiego Kuratora
Oświaty lub kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce
zamieszkania w Polsce, albo zaświadczenie o zwolnieniu z konieczności
nostryfikowania – wydane przez kuratora oświaty właściwego dla
nostryfikacji tego świadectwa, albo pisemne oświadczenie kandydata, w
którym zobowiązuje się on pod rygorem skreślenia z listy studentów do
dokonania nostryfikacji świadectwa maturalnego w terminie sześciu
miesięcy od rozpoczęcia studiów.
Kandydaci
nie posiadający obywatelstwa polskiego zobowiązani są
dostarczyć dodatkowo następujące dokumenty:
- zaświadczenie o
posiadaniu środków finansowych niezbędnych na pokrycie kosztów
utrzymania podczas studiów – dotyczy obywateli państw członkowskich Unii
Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
i członków ich rodzin,
- oryginały dokumentów zaświadczających
prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących
obywateli polskich,
- paszport wraz z kserokopią strony ze
zdjęciem z tego dokumentu,
- dyplom ukończenia Studium Języka
Polskiego w Polsce lub za granicą (w przypadku ośrodków upoważnionych
przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego do kierowania kandydatów
na studia), a w przypadku jego braku – zaświadczenie o ukończeniu
Studium wydane przez kierownika Studium lub certyfikat znajomości języka
polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości
Języka Polskiego jako Obcego lub inny certyfikat znajomości języka
polskiego co najmniej na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem
Opisu Kształcenia Językowego, w przypadku studiów prowadzonych w języku
polskim,
- kserokopie dokumentów (wraz z ich oryginałami do
wglądu) potwierdzających legalizację pobytu na terytorium Polski, tj.
wizę lub kartę czasowego lub stałego pobytu lub inny dokument
uprawniający do pobytu na terytorium RP,
- kserokopie dokumentów
poświadczających posiadanie polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby
lub od następstw nieszczęśliwych wypadków, na okres kształcenia w
Polsce, albo kserokopię Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- zaświadczenie
lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów.
W przypadku, gdy którykolwiek z powyższych dokumentów
został sporządzony w języku
innym niż polski, należy dołączyć tłumaczenie przysięgłe
na język polski tego dokumentu.
Opłata rekrutacyjna
Wysokość
opłaty
75,00 PLN
Indywidualny dla każdego
kandydata numer rachunku bankowego,
na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną zostanie udostępniony
w karcie rejestracji na indywidualnym koncie ERK kandydata dopiero
po
dokonaniu rejestracji na te studia. Jest to rachunek wyłącznie
na
potrzeby wniesienia opłaty rekrutacyjnej na dane studia i
tylko na rzecz
osoby dokonującej danej rejestracji. Nie może być on wykorzystywany
do
żadnych innych płatności.
Jeżeli kandydat dokonuje wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed
numerem rachunku,
na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod SWIFT: PKOPPLPW.
Wszelkie koszty manipulacyjne związane
z transferem pieniężnym ponosi kandydat.
W przypadku zwrotu nadpłaty lub wpłaty błędnie dokonanej na rachunek
bankowy, na który wnoszone
są środki za udział w postępowaniu rekrutacyjnym, wszelkie koszty
manipulacyjne związane ze zwrotem
lub przeksięgowaniem tych środków ponosi kandydat.
Jednostka prowadząca nabór na studia
Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela
szczegółowych
informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi
związanymi z procesem
naboru na te studia.
Rozwiń »
Adres
Instytut Filologii
Romańskiej
al. Mickiewicza 9, pok. 706
31-120 Kraków
Telefon stacjonarny
+48 12 663 25 07
Adres e-mail
marta.szkuta-wloch@uj.edu.pl
Strona WWW
www.filg.uj.edu.pl/ifr
Terminy dyżuru
wtorek, środa
11.00-14.00
Jednostka prowadząca wpisy na
studia
Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi
wpisy na studia dla kandydatów
zakwalifikowanych do przyjęcia na te studia.
Rozwiń »
Adres
Instytut Filologii
Romańskiej
al. Mickiewicza 9, pok. 706
31-120 Kraków
Telefon stacjonarny
+48 12 663 25 07
Adres e-mail
ifroman@vela.filg.uj.edu.pl
Strona WWW
www.filg.uj.edu.pl/ifr
Terminy dyżuru
wtorek, środa
11.00-14.00
Źródło:
www.uj.edu.pl