JETSET

Strona www: www.lcci.org.pl

Certyfikaty JETSET (Junior English Test, Senior English Test) potwierdzające znajomość języka angielskiego opierają się na egzaminach testujących podstawowe umiejętności tych kandydatów, dla których angielski nie jest językiem ojczystym.

Egzaminy zostały zaprojektowane tak, aby wspomagały rozwój i umożliwiały ocenę zdolności komunikacyjnych kandydata. Testy są przeprowadzane na prawach egzaminu o rosnącym stopniu trudności i obejmują 4 podstawowe obszary języka: rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie oraz pisanie.

Egzaminy w wersji JET są skierowane do uczniów zaczynających przygodę z językiem angielskim od poziomu podstawowego (w wieku od 6 do 16 lat) i pozwalają na kontynuację nauki do poziomu zdefiniowanego przez europejski system opisu kształcenia językowego CEFR jako „użytkownik niezależny”. Są z powodzeniem wykorzystywane w szkołach w krajach anglojęzycznych wśród uczniów, dla których angielski nie jest językiem codziennego użytku.

Egzaminy są dostępne na 7 poziomach zaawansowania. Poziomy od 0 do 4 występują w dwóch wersjach - JET i SET, a dwa ostatnie są niezależne od wieku. Każdy z poziomów składa się z dwóch obowiązkowych elementów (test rozumienia ze słuchu oraz połączony test umiejętności pisania i czytania) oraz jednego elementu nieobowiązkowego (test ustny).

Każdy z poziomów JETSET jest niezależny (nie ma konieczności zaliczenia wszystkich kolejnych poziomów). Na certyfikacie umieszczane są oceny procentowe uzyskane za każdy element egzaminu. Takie rozwiązanie stanowi dużą zachętę do dalszej nauki, szczególnie dla młodych uczniów.

CELE

Nauka w oparciu o materiały przygotowane dla poszczególnych poziomów sprzyja pozytywnemu nastawieniu do nauki angielskiego oraz rozwija:
  • znajomość i zrozumienie dla różnorodnych form języka mówionego i pisanego;
  • umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem oraz przekładania tej wiedzy na mówienie i pisanie;
  • umiejętność efektywnego porozumiewania się w języku angielskim zarówno w mowie jak i na piśmie;
  • znajomość i zrozumienie zasad gramatyki angielskiej oraz umiejętność stosowania form odpowiadających stylowi wypowiedzi;
  • przygotowuje do dalszej nauki języka na wyższych poziomach zaawansowania.
Kandydat po ukończeniu kursu będzie:
  • w zależności od stylu wypowiedzi odpowiednio reagować na słyszane informacje;
  • wyrażać myśli wykorzystując odpowiedni zakres słownictwa i struktur gramatycznych;
  • czytać ze zrozumieniem i konstruować wypowiedzi pisemne w odpowiednim stylu;
  • konstruować wypowiedzi pisemne przekazujące pożądaną treść przy wykorzystaniu odpowiedniego słownictwa i struktur gramatycznych.

Przygotowanie do kolejnych poziomów egzaminu daje młodym kandydatom narzędzia niezbędne do zbudowania podstaw znajomości angielskiej gramatyki, które zaowocują lepszym rozumieniem i wykorzystaniem języka mówionego i pisanego.

JET:
  • W domu
  • W szkole/na uczelni
  • W pracy
  • Poza domem
  • Podróże, transport i wakacje
  • Części ciała, zdrowie i choroby
  • Ubrania
  • Ludzie, relacje rodzinne, przyjaciele
  • Informacje osobiste
  • Zawody
  • Hobby
  • Lubiane i nielubiane zajęcia
  • Zwierzęta
  • Jedzenie i picie
  • Zakupy
  • Czas i miary
  • Liczby, ceny i wielkości
  • Kolory
  • Miejsca rozrywki
  • Dni, miesiące, pory roku i pogoda
  • Kraje, miasta i narodowości
  • Społeczeństwo
  • Obywatelstwo i znajomość własnych praw
  • Spotkania i wizyty – dentysta, lekarz, szkoła, praca, biblioteka, etc.
SET:
  • Obywatelstwo i znajomość własnych praw
  • Rozrywka
  • Sztuka
  • Środowisko
  • Przyszłość
  • Zdrowie i fitness
  • Wynalazki i innowacje
  • Praca i edukacja
  • Media
  • Ludzie i różne kultury
  • Nauka i technologia
  • Sport i rekreacja
  • Podróże i turystyka
  • Świat wokół nas
CECHY WYRÓŻNIAJĄCE EGZAMINY JETSET
  • Stopniowe wprowadzanie nowych struktur gramatycznych oraz ich funkcji komunikacyjnych;
  • Zadania, polecenia i słownictwo precyzyjnie dobrane do poziomu grupy docelowej;
  • Powtarzające się na kolejnych poziomach typy zadań dają uczniowi poczucie lepszej znajomość metody egzaminacyjnej;
  • Wykorzystanie, gdzie tylko jest to możliwe, historii, tematów i postaci, które łączą poszczególne elementy części pisemnych;
  • Powtarzanie i ćwiczenie w kolejnych rozdziałach wiedzy i umiejętności zdobytych w toku nauki;
  • Zwracanie uwagi na takie elementy jak układ tekstu czy czcionka, co prowadzi ucznia przez poszczególne elementy egzaminu i pozwala mu lepiej zrozumieć zadania w poszczególnych rubrykach;
  • Celowe wykorzystanie elementów plastycznych i graficznych, pomagających w zrozumieniu nowych zagadnień.

ostatnia zmiana: 2011-01-17
Komentarze
 
Polityka Prywatności