Każdy z nauczycieli prezentuje własny styl nauczania oraz uwzględnia potrzeby i specyfikę danej grupy, jednak wszystko zawiera się w ramach ogólnie przyjętej, spójnej metodyki nauczania.
UŻYWANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA ZAJĘCIACH
Niezależnie od poziomu zaawansowania, uczestnicy są zachęcani do używania języka angielskiego w klasie w rozmowach zarówno z nauczycielem jak i z innymi studentami z grupy.
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
Kurs bazuje na nauce gramatyki, słownictwa i poprawnej wymowy, które to umiejętności nauczane są poprzez język mówiony i pisany. Naszym celem jest, aby słuchacze umieli dobrze porozumiewać się z innymi osobami używającymi języka angielskiego. Z tego względu kładziemy szczególny nacisk na mówienie oraz rozumienie ze słuchu.
PRACA W PARACH I MAŁYCH GRUPACH
Podobnie jak z nauką prowadzenia samochodu, sama wiedza teoretyczna to dopiero wstęp; najważniejsza jest praktyka. Aby rozwijać płynność i pewność w używaniu języka angielskiego należy jak najwięcej czasu poświęcać na mówienie w tym języku, a najlepszą do tego okazją jest rozmowa z innymi uczestnikami kursu podczas pracy w parach lub małych grupach. Rozmowom tym przysłuchuje się nauczyciel, który w razie potrzeby będzie służył pomocą. Im więcej mówisz, tym łatwiej udaje ci się wyrazić to, co chcesz powiedzieć.
OCENA POSTĘPÓW
Aby zmaksymalizować korzyści płynące z kursu, nauczyciel będzie stale monitorował postępy uczestników w nauce w zakresie języka mówionego (mówienie, słuchanie), jak również pisanego (pisanie, czytanie). Ocena będzie uwzględniała aktywność na zajęciach oraz przygotowywanie prac domowych.
W trakcie semestru oraz na jego zakończenie odbędą się indywidualne konsultacje z nauczycielem, podczas których będzie można szczegółowo porozmawiać o swoich postępach w nauce i ewentualnych sposobach podnoszenia swoich umiejętności językowych. Oczywiście w razie potrzeby nauczyciele służą pomocą i radą także w każdym innym momencie trwania kursu.