Kampania społeczna „Ucz się języków”

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Ucz się języków. Język to podstawa”, której celem jest podkreślenie roli edukacji językowej oraz zwrócenie uwagi na konieczność wykształcenia i wdrożenia narodowej polityki językowej kreującej wizerunek Polaka jako obywatela Europy.

Istotnym elementem kampanii jest także propagowanie znajomości języków obcych w środowisku biznesu m.in. przez certyfikowanie placówek, sklepów, punktów usługowych i firm gotowych obsłużyć klientów  obcojęzycznych.

Inicjatorem kampanii są: Fundacja Instytut Jakości w Edukacji, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce. Do kampanii przyłączyli się także partnerzy posiadający wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języków obcych, m.in.: Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych, British Council i Lang LTC – ośrodki edukacji  językowej i akredytowane centra egzaminacyjne Cambridge ESOL oraz wydawnictwo Pearson jako partner strategiczny.

„Według pilotażu międzynarodowego projektu Language Rich Europe, przeprowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej, indeks mierzący jakość edukazji językowej w Polsce jest niezadowalający, szczególnie w sektorach: biznes, media, edukacja zawodowa, edukacja wyższa, edukacja przedszkolna i szkolna, sfera publiczna i usługi” – mówi dr Paweł Poszytek prezes Fundacji Instytutu Jakości w Edukacji. „Uznaliśmy, że, zwłaszcza w  kontekście zbliżającego się EURO 2012, które ściągnie do Polski gości z całego świata, należy podjąć działania, które wpłyną na poprawę tej sytuacji”.

„Pomysł akcji zrodził się z wieloletnich obserwacji rynku szkoleń językowych dla firm. Zaobserwowaliśmy, że pracodawcom zależy na profesjonalnie wyszkolonym językowo personelu, który nie tylko jest wizytówką firmy, ale również czerpie satysfakcję z rozwoju osobistego w tej dziedzinie” – dodaje Katarzyna Kieszkowska prezes Lang LTC, szkoły językowej oraz centrum egzaminacyjnego Cambridge ESOL wspierającego akcję.

Uroczysta inauguracja kampanii społecznej na rzecz uczenia się języków obcych nastąpi 26 września, w 10. rocznicę Europejskiego Dnia Języków, podczas Gali Językowej na Politechnice Warszawskiej. Obecność na Gali potwierdzili Ambasadorzy: Wielkiej Brytanii, Austrii, Republiki Federalnej Niemiec i Królestwa Hiszpanii, którzy w tym dniu podpiszą porozumienie na rzecz wspierania idei uczenia się języków.

W ramach kampanii „Ucz się języków. Język to podstawa” przewidziane są liczne działania propagujące naukę języków, m.in.:  konkursy językowe,  Dziecięcy Festiwal Piosenki Obcojęzycznej, Akcja „Czytam po angielsku”, obchody 70-lecia University of Cambridge ESOL Examinations oraz serie konferencji i warsztatów.

Elementem ogólnopolskiej, społecznej kampanii „Ucz się Języków. Język to podstawa” jest także akcja badania znajomości językowej pracowników punktów usługowych w całej Polsce. Będzie ona polegać na sprawdzeniu znajomości języka angielskiego, niemieckiego  francuskiego i hiszpańskiego personelu za pomocą testów audytowych (m.in. BULATS opracowany przez University of Cambridge ESOL Examinations, Goethe Institut, Instituto Cervantes i Institut Français) a następnie przyznawaniu poszczególnym punktom usługowym etykietek “TU MÓWIMY PO ...ANGIELSKU...” potwierdzających znajomość języków wśród pracowników. Warunkiem otrzymania etykietki będzie zaliczenie przez pracowników  testu językowego przynajmniej na poziomie A2 (niżej średnio zaawansowany).
Dzięki etykietkom „TU MÓWIMY …” Firma będzie mogła, przekazać klientowi informację o możliwości obsłużenia go w języku obcym, co zwiększy jej przewagę konkurencyjną. Pracownicy, którzy potwierdzą swoją znajomość języka profesjonalnym testem językowym, zyskają większą pewność w kontaktach z obcokrajowcami. Do akcji mogą przyłączyć się wszystkie firmy, którym zależy na rozwoju językowym pracowników i pozyskaniu klientów obcojęzycznych.

Kampania informacyjna na temat akcji „Ucz się języków. Język to podstawa”, będzie prowadzona w całej Polsce za pośrednictwem prasy, internetu, stacji radiowych i telewizyjnych a także reklamy kinowej i outdoorowej.


ostatnia zmiana: 2011-06-08
Komentarze
 
Polityka Prywatności