Warto stawiać na chiński

Klasa Konfucjańska, powstała w Grupie Uczelni Vistula, to pierwszy tego typu projekt prowadzony przez uczelnię prywatną w Polsce. Na świecie w tej chwili działa ok. 350 Klas Konfucjańskich.

Uczelnia zachęca do uczenia się języka chińskiego, ale także do Klas Konfucjańskich, których celem jest popularyzowanie wiedzy o kulturze i obyczajach Państwa Środka. Dzięki temu absolwenci są bardziej konkurencyjni na rynku pracy.

W ostatnich 6 latach liczba chińskich firm znacznie wzrosła w Polsce i w tej chwili jest ich ponad 500. – I choć w większości są to spółki zatrudniające po kilka osób, to łączna wartość kapitału, którą Chińczycy zainwestowali przekracza już 250 mld dol. i dalej rośnie. Aktywność polskich firm w Chinach jest mniejsza, jednak z biegiem czasu ta współpraca również będzie się sukcesywnie rozwijać. Ten trend chcemy jak  najlepiej wykorzystać, wyposażając naszych studentów w praktyczną wiedzę – mówi Arif Erkol, kanclerz Grupy Uczelni Vistula.

Zajęcia w Klasach Konfucjańskich prowadzone są w kilkunastoosobowych grupach na dwóch poziomach (zaawansowanym i podstawowym). Oprócz nauki języka chińskiego, studenci poznają kulturę i obyczaje. 

Chińczycy inaczej niż my prowadzą np. negocjacje. Trwają one relatywnie długo. Powód jest prosty: rozmowy służą budowaniu wzajemnego zaufania i sprawdzeniu, czy współpraca już po podpisaniu kontraktu będzie się dobrze układać i będzie odporna na kryzysy. Dobrym prognostykiem jest zawarcie porozumienia po długich negocjacjach.  

Źródłem wielu nieporozumień w rozmowach z Chińczykami jest także sposób okazywania emocji. Większość Polaków chętnie dzieli się swoimi wrażeniami i odczuciami nawet w trakcie spotkań biznesowych. Chińczycy, podobnie jak inni mieszkańcy Dalekiego Wschodu, zachowują się inaczej. Nie okazują emocji tak żywiołowo, bo kto nie panuje nad swoimi emocjami, ten również nie może panować nad zespołem lub projektem, którym zarządza.

Różnic międzykulturowych jest więcej. - Chcemy, aby nasi studenci i absolwenci byli ich świadomi. Dzięki temu w oczach zarówno chińskich, jak i polskich przedsiębiorców, którzy rozwijają lub planują biznes w Państwie Środka, mogą okazać się wartościowymi kandydatami do pracy – dodaje Arif Erkol.

Grupa Uczelni Vistula tworzą trzy podmioty o profilu ekonomiczno-biznesowym (Akademia Finansów i Biznesu Vistula), artystycznym (Europejska Akademia Sztuk) oraz hotelarsko-turystycznym (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji). Grupa Uczelni Vistula umożliwia kształcenie na stopniu licencjackim, magisterskim i doktoranckim. Obecnie z 60 specjalizacji korzysta 5,5 tys. studentów. Grupa Uczelni Wyższych Vistula współpracuje z ośrodkami akademickimi w Europie i Azji. 


opublikowano: 2013-01-14
Komentarze
 
Polityka Prywatności