E-learning podczas świąt i w nowym roku

Okres świąteczny i noworoczny to czas podsumowań, a także wyznaczania sobie nowych celów. Według ubiegłorocznej sondy portalu Ekonomia24.pl na temat postanowień noworocznych Polaków aż 36% z nas chciałoby rozpocząć lub kontynuować naukę języków obcych.

Według różnego typu badań i sond do naszego rozwoju intelektualnego i nauki języków przywiązujemy coraz większą uwagę. Mogą nam w tym pomóc kursy e-learningowe. Według analizy firmy Funmedia, lidera w branży e-learning, sprzedaż takich kursów w grudniu wzrasta o 20%, co pokazuje, że coraz częściej jako prezent gwiazdkowy wybieramy kurs nauki języka obcego. Z kolei w styczniu sprzedaż kursów rośnie aż 50%.

"Święta Bożego Narodzenia, a niedługo później Nowy Rok, to czas wzmożonych decyzji konsumenckich. Wzrost popytu na e-kursy językowe, w tym głównie angielski, jest szczególnie zauważalny na przełomie grudnia i stycznia. Jest to okres noworocznych postanowień i popartych nimi działań, na rzecz samorozwoju, poszerzania lub zdobywania nowych kwalifikacji. Dzięki zdobywanej wiedzy językowej wzrastają w nas chęci i możliwości poznawania świata, swobodnego podróżowania i nawiązywania znajomości na świecie." - mówi Bartłomiej Postek, Prezes Zarządu w Funmedia.

Niewątpliwie nauka za pośrednictwem kursów e-learningowych jest wygodniejsza, szybka oraz tańsza od tradycyjnej nauki w szkole językowej. Cechy te sprawiają, że kurs e-learningowy staje się idealnym prezentem, który możemy podarować pod choinkę lub kupić go dla siebie w ramach noworocznego postanowienia. Nie dziwi więc, że w okresie przed i po świątecznym zainteresowanie takimi kursami znacznie wzrasta.

"Każdy z nas z własnego doświadczenia wie, jak ważna jest elastyczność w sposobie korzystania z prezentów, a tego typu kursy w pełni spełniają te oczekiwania. Indywidualny plan nauki, możliwość dostępu do kursu z każdego miejsca i o dowolnej porze, a także system śledzenia wyników i informowania o postępach to wyjątkowe atuty kursów e-learningowych w kontekście wyboru prezentu świątecznego." mówi Natalia Borzymowska, PR Manager w Funmedia.

Wśród osób inwestujących w szkolenia dominują kobiety (67%), których jest ponad dwa razy więcej niż mężczyzn. Jeżeli chodzi o przekrój klientów pod względem wieku to największą popularnością kursy e-learningowe cieszą się w gronie osób w wieku 26-35 lat (blisko 45 proc)., jednak zainteresowanie wzrasta również wśród osób w wieku 18-25 lat, czyli studentów i uczniów liceów, którzy chwalą sobie skuteczność takich kursów, ale przede wszystkim ich cenę. Ta grupa wiekowa stanowi około jedną czwartą wszystkich klientów firmy Funmedia.

"E-learningowe kursy językowe zyskują coraz większą popularność. Korzysta z nich młodzież oraz osoby dorosłe, którzy dostrzegają w e-kursach największy potencjał, jednak również najmłodsi, ucząc się m.in. podstaw języka angielskiego za pomocą atrakcyjnych wizualnie gier czy fotolekcji," powiedział Bartłomiej Postek, Prezes Zarządu w Funmedia.

Co ciekawe, wyniki analizy w Polsce znacznie różnią się względem naszych zachodnich sąsiadów - Niemiec. Tam kursami e-learnignowymi zainteresowane są głównie osoby w średnim wieku bądź seniorzy.


opublikowano: 2013-12-23
Komentarze
 
Polityka Prywatności