Znajdź nas na   

Szkolenie językowe - bonus dla pracownika, zysk dla firmy.

Strona www: www.pase.pl

„Lustereczko powiedz przecie, czy jestem najlepszym pracodawcą na świecie?” Nawet bez odpowiedzi zwierciadła wiadomo, że najlepszy pracodawca to taki, który dba o rozwój swoich pracowników. Samo wynagrodzenie nie zawsze skłania do wkładania w wykonywaną pracę całego serca. Inaczej wygląda sytuacja, gdy pracodawca podaruje swoim podwładnym profesjonalny kurs językowy. Szkoły ze znakiem jakości PASE zawsze prezentują firmom oferty kursów szytych na miarę, czyli dostosowanych do profilu firmy i indywidualnych potrzeb pracowników.

Pracownik bez znajomości języków obcych jest jak żołnierz bez karabinu. Dyrektorzy firm mają tego świadomość i szukają sposobu, by dozbroić swoich podwładnych. Rozsądnym pomysłem jest zorganizowanie w firmie kursu językowego – na poziomie ogólnym lub specjalistycznym. Jednak nie zawsze przeznaczone na ten cel pieniądze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dzieje się tak, ponieważ wielu pracodawców wciąż zbyt pochopnie podejmuje decyzję o wyborze szkoły językowej.

Sprecyzować oczekiwania

- Ze szkoleniem jest jak z garniturem – musi być indywidualnie dopasowane do oczekiwań klienta. W końcu uczestnicy kursu będą w nim trochę chodzić – mówi Katarzyna Płaza, kierownik Biura Zarządu Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE.
- Dlatego dobrze przeznaczyć odpowiednio dużo czasu na wybór odpowiedniego kroju i materiału. Na początku jednak należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czemu ten językowy garnitur ma służyć.

Przede wszystkim budżet. Od niego zależeć będzie częstotliwość i forma zajęć oraz wielkość grup. Konieczne jest określenie poziomu znajomości języka przez poszczególnych pracowników. Tu pomocna będzie specjalna usługa oferowana przez szkoły certyfikowane przez PASE, czyli audyt lingwistyczny. Audyt to całościowa analiza kompetencji językowych przeprowadzana wśród pracowników firmy przez niezależnych, zewnętrznych ekspertów. Pozwala zidentyfikować problemy i potrzeby językowe poszczególnych osób. Każdy pracownik ma bowiem swoją własną ścieżkę kariery, a do tego na różnych stanowiskach przydatne są odmienne umiejętności. Dla jednych najlepsze mogą będą kursy konwersacyjne, dla innych zajęcia poszerzające słownictwo, a dla jeszcze innych – solidna powtórka gramatyki.

- Audyt to duża oszczędność tak czasu, jak i pieniędzy. Ustalenie źródeł możliwych problemów pozwala wyeliminować rozwiązania nieskuteczne i nieprzynoszące pożądanych efektów – mówi Jacek Członkowski, Prezes Zarządu PASE.

Precyzyjne określenie stopnia zaawansowania językowego to jednak nie wszystko. Aby nauka była naprawdę skuteczna i przyczyniła się do rozwoju tak pojedynczych osób, jak i całej firmy jako zgranego zespołu, pracodawca powinien dokładnie określić, w jakich sytuacjach i przy jakich czynnościach język będzie stosowany w praktyce. Inaczej będzie wyglądać szkolenie osób pracujących w firmie typu call center, posługujących się danym językiem przede wszystkim w mowie, inaczej zaś tych, które zdobyte umiejętności wykorzystają głównie do czytania zagranicznej literatury. Dokładne sprecyzowanie takich informacji ułatwi szkole wybór najefektywniejszej metody nauczania z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa, a firmie pozwoli zyskać pewność, że kurs zorganizowany dla jej pracowników przyniesie oczekiwane rezultaty.

Poczta pantoflowa

- Firmy to ludzie. A ludzie to wielka baza informacji i doświadczeń, z których warto korzystać. Najcenniejsze informacje to te przekazywane właśnie za pośrednictwem poczty pantoflowej, choć pamiętajmy, że nie zawsze są obiektywne. Wiadomo, ilu ludzi, tyle punktów widzenia – mówi Katarzyna Płaza.

Jednak najbardziej wiarygodne, bo pozbawione subiektywnych obciążeń, źródło informacji o placówkach językowych to certyfikat jakości, przyznawany przez niezależnych ekspertów. W Polsce certyfikaty przyznają dwie organizacje: EAQUALS i Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE. Uzyskanie rekomendacji PASE daje gwarancję, że szkoła przeszła audyt inspektorów językowych, którzy m.in. obserwowali prowadzone zajęcia, badali kwalifikacje lektorów, kontrolowali wewnętrzną organizację szkoły oraz sprawdzili prawdziwość informacji zawartych w broszurach reklamowych.

Przyznanie szkole certyfikatu PASE jest jednocześnie zapewnieniem, że działa ona w sposób profesjonalny i zgodny z międzynarodowymi standardami nauczania. Regularne inspekcje dają gwarancję stałego utrzymywania wysokiego poziomu obsługi klientów i słuchaczy oraz dbania o doskonalenie zawodowe lektorów, którzy w interesujący sposób wprowadzą pracowników w tajniki języków obcych.

Partnerskie relacje

Kiedy już firma przejdzie przez dwa pierwsze, najbardziej żmudne i wymagające czasowo etapy, przychodzi pora, by z wyselekcjonowanego grona szkół językowych wybrać te, do których wysłane zostanie zapytanie ofertowe. Szkoła partnerska powinna zaoferować swoje zasoby i jednocześnie powinna być otwarta na doświadczenia i sugestie działu personalnego firmy.

Odpowiedź na zapytanie jest pierwszym testem skrupulatności, terminowości i profesjonalizmu szkoły. Jasne, przejrzyste sformułowania, czytelny i logiczny układ zagadnień ułatwiają pracę i stanowią sygnał, że skoro w rzeczach małej wagi można liczyć na profesjonalizm, tym bardziej będzie on obecny podczas kursu. Poza oceną merytoryczną przedstawionej oferty warto zwrócić uwagę na kilka, z pozoru błahych detali, które jednak mogą wpłynąć na atmosferę współpracy.

Po pierwsze otwartość szkoły na problemy, wątpliwości i potrzeby klienta. Po drugie sprawna, szczera i kulturalna komunikacja w przypadku, gdy pojawiły się problemy, które trzeba szybko rozwiązać. Wreszcie pomysłowość szkoły i inicjatywa w przygotowaniu oferty alternatywnej, gdyby okazało się, ze oczekiwania firmy nie są z jakiegoś powodu możliwe do zrealizowania.

- Szkoły, za których profesjonalizm i proklienckie nastawienie świadczymy, zawsze zajdą satysfakcjonujące firmę rozwiązanie – mówi Katarzyna Płaza. - Co ważne, podczas przygotowywania programu kursu eksperci uwzględniają nie tylko oczekiwania kadry zarządzającej, lecz także potrzeby i możliwości pracowników. Tak, by wilk był syty i owca cała, a firma rosła w siłę i zasobność.

Przeglądarka może nie wspierać wyświetlania tego obrazu.

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE skupia profesjonalne szkoły językowe o wysokim standardzie i skuteczności nauczania.

Głównym celem Stowarzyszenia jest dbałość o jakość w nauczaniu języków obcych.

PASE opracowało system oceny jakości placówek, oparty na surowych kryteriach, który stanowi narzędzie służące do weryfikacji działalności szkoły. Szkołom, które pozytywnie przeszły inspekcję, na 3 lata zostaje przyznany certyfikat jakości: Znak Jakości PASE.

Znak Jakości PASE już od 15 lat jest gwarancją solidności i profesjonalizmu szkoły językowej.

Szczegółowych informacji udziela:
Katarzyna Płaza
Kierownik Biura Zarządu PASE
tel. 022 226 39 69
e-mail: katarzyna.plaza@pase.pl

Anna Kowalewska
RPR Group
tel. 022 622 17 72
e-mail: a.kowalewska@rprgroup.com.pl

ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności