Asertywnośc po angielsku?

Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Maleje zainteresowanie „zwykłymi” kursami angielskiego na rzecz specjalistycznych kursów: języka danej branży. Czy sama znajomość słownictwa branżowego wystarczy?

Zdecydowanie nie. Równie ważne jest umiejętne zastosowanie języka do skutecznej komunikacji. Dotyczy to nie tylko języka obcego, ale również naszego ojczystego: wielu słuchaczy przyznaje, że wcześniej potrafi jedynie wydawać krótkie polecenia i ganić. Dlatego ważne jest, by szkolenia językowe uwzględniały również te ćwiczenia, które uczą, jak rozmawiać, chwalić, motywować.

Na miękko

Od kilku lat na popularności zyskuje nie samo suche nauczanie języka, a szkolenie w języku angielskim jednocześnie nastawione na tzw. umiejętności miękkie (soft skills). Dzięki nim nie tylko poprawia się samą znajomość języka, ale również relacje ze zwierzchnikami obcokrajowcami – to po to, by menedżerowie nie tylko znali język obcy, ale również mogli dogadać się ze współpracownikami za granicą. Na takie szkolenia najczęściej delegowani są menedżerowie sprzedaży, marketingu i produkcji, czyli działów, które mają największy wpływ na wyniki firm.

I na twardo

Szkolenia z zakresu języka angielskiego obejmują również umiejętności twarde – dające wiedzę branżową lub możliwość dowiedzenia się, jak po angielsku napisać business plan czy ofertę w języku angielskim. Najbardziej popularne szkolenia to te uwzględniające tajniki marketingu, reklamy, IT i nieruchomości.

Co z tego?

Wydatki firm na szkolenia językowe stają się coraz staranniej przemyślane. Wybierając szkolenie, przedsiębiorstwa powinny zwracać uwagę na dopasowanie umiejętności językowych do potrzeb pracowników i kultury firmy, jej strategii i celów biznesowych. Szkolenie językowe przestaje bazować na uniwersalnym programie, by zawierać elementy z zakresu relacji międzyludzkich: jak słuchać innych, jak motywować, zarządzać konfliktami. Zadowolenie ze szkolenia językowego oraz użyteczność takiego szkolenia okazują się wymierną korzyścią nie tylko dla samego pracownika, ale również dla firmy.

źródło: nf.pl

ostatnia zmiana: 2010-03-22
Komentarze
 
Polityka Prywatności