Nauka dopasowana

Przez pryzmat psychologii, naukę języka można ująć jako problem, który musimy rozwiązać. A kiedy rozwiązanie problemu jest warunkiem uzyskania jakiejś nagrody, to każdy przy powtarzaniu się danej sytuacji, wykorzystuje swoje dotychczasowe doświadczenia. Samo powtarzanie tej sytuacji wpływa na skrócenie czasu wykonywania i zmniejsza liczbę błędów. Świadczy to o opanowaniu problemu, a zatem jest to proces uczenia się.

Z pewnością nauka przebiega łatwiej, kiedy wiemy, że czeka na nas nagroda. Tą nagrodą są korzyści jakie możemy osiągnąć poprzez znajomość języka obcego. Co więc robimy, aby dostać nagrodę? Uczymy się i to przez powtarzanie. Powtarzamy te same sytuacje, scenki, słówka do uzupełnienia, przy czym to pozwala nam na stopniowe eliminowanie błędów i podnoszenie efektywności naszej nauki.

Dlatego właśnie kurs językowy powinien skupiać uwagę nie na zasypywaniu nowościami ucznia, lecz na stopniowym ich wdrażaniu, przywiązując największą wagę do powtarzania. Cała tajemnica tkwi w tym właśnie punkcie, ale kłopot z kolei leży po przeciwnej stronie.

Uczniom najzwyczajniej nie chce się powtarzać tego samego. Reguła, że im szybciej chcemy coś osiągnąć, tym szybciej musimy działać, w złej interpretacji przeniosła się do nauki. Powoduje bowiem wzrost jej chaotyczności przez co traci ona swoją skuteczność, a w uczestniku wzbiera frustracja. (artelis.pl)


ostatnia zmiana: 2011-04-04
Komentarze
 
Polityka Prywatności