Myślenie to podstawa

Metoda Michel'a Thomas'a - żadnych zadań domowych, sprawdzianów, ani notatek, automatyczne odpowiedzi w czasie konwersacji, a jako podstawa - myślenie w danym języku.

Michel Thomas - Polak żydowskiego pochodzenia, urodzony w Łodzi,  posiadł znajomość 7 języków obcych. W 1947 wyemigrował do USA, gdzie w Beverly Hills otworzył swoją własną szkołę językową. To właśnie tam sformułował własną metodę nauki języka, która pozwala zupełnie początkującemu studentowi stać się konwersacyjnie biegłym w ciągu zaledwie kilku dni.

O co chodzi w tej metodzie?
  • Nie ma żadnych zadań domowych, kartkówek, sprawdzianów, testów, itp.
  • W czasie nauki nie robi się żadnych notatek.
  • Pełna odpowiedzialność za efekt nauki leży po stronie nauczyciela, a nie ucznia.
  • Najważniejsze, aby uczeń poczuł się wyluzowany, zrelaksowany, skoncentrowany, czyli należy pozbyć się stresu i zdenerwowania. 

Jak wygląda proces nauki?

  • Na samym początku jest krótkie wprowadzenie. Nauczyciel mówi kilka prostych słów i wyrażeń w obcym języku, objaśnia ich znaczenie, itp.
  • Po tym wprowadzeniu, nauczyciel pyta studenta „Jak powiedziałbyś: … ?” i podaje zdanie w języku ojczystym studenta, które ten musi powiedzieć w języku obcym. Pytania nauczyciela odnoszą się do tych słówek i zdań, które wspomniał w swoim wprowadzeniu.
  • Wszystko zaczyna się od bardzo prostych słówek i wyrażeń, a z biegiem czasu przechodzi się do bardziej zaawansowanych.
  • Słówka i wyrażenia podawane przez nauczyciela nie są przypadkowe, ale składają się one na większe – tak jakby – bloki, z których w danym języku tworzone są wszelkie typu wyrażenia.
  • Kiedy student udzieli prawidłowej odpowiedzi na pytanie nauczyciela, ten powtarza jeszcze raz prawidłową odpowiedź w odpowiedni sposób, aby zaakcentować wymowę.
  • Jeśli student udziela błędnej odpowiedzi, to rolą nauczyciela jest sprawić, aby student sam znalazł błąd w swojej odpowiedzi, poprawił go i sformułował prawidłową odpowiedź.
  • Najważniejsze słówka i wyrażenia są często powtarzane w czasie całej nauki.
  • Zasady gramatyczne są wprowadzane stopniowo, ale co ciekawe pomija się całkowicie stosowną terminologię (czyli nikt nie mówi, że dane zdanie jest w czasie przeszłym, dane słowo jest przymiotnikiem, itp.).
Źródło: wieszjak.pl

ostatnia zmiana: 2011-06-29
Komentarze
 
Polityka Prywatności